Ber om ursäkt


Jag ber så mycket om ursäkt. Skrev i sista inlägget att jag skulle uppdatera bloggen mer. Men nu sitter jag i alla fall här två veckor sen senaste inlägget.

      Tito är nu hela 17 veckor, vilket i sin tur innebär att vi har haft honom i 7 veckor :O. Tiden går fort när man har roligt ^^.
Vi kommer den 11 augusti anmäla oss till höstens lydnadskurser och någon hundträff har fortfarande inte blivit av. Detta beror på att dom har lagt ner det under sommaren eftersom det finns mycket huggorm i skogarna. Men träffarna ska börja igen om någon månad.
      
      Detta hindrar dock inte vår lille pojk att möta nya vänner, on the contrary. Vi träffade två italienska vinthundar ute på en promenad som det blev lite leka med. Vilket var kul att se eftersom dem båda tillhör vinthundssläktet men dessa var ganska mycket mindre än vad Tito var. Har även hälsar lite då man möter andra hundar.
      
      Har för första gången även lämnat honom på dagpassning en gång. Vi har Tex och Terry här i stan, mycket trevlig och kunnig personal. De har hundpassning på max tre timmar och det kostar 50 kr/ timma. Det är något som kan komma till att behövas senare så ville prova det en gång. Väl där satt en jätte fin amstaffhona och längtade efter sällskap. En något rädd Tito var lite skrämd till en början, men efter att matte ignorerade det beteendet så gick han fram och nosa och fick då beröm. När jag sedan kom tillbaka en timma senare så hade någon lämnat in en underbart söt dansk/svensk gårdshund som var i samma ålder som Tito. Fick höra att dem hade lekt i stortsett hela tiden och han lekte fortfarande när jag kom dit. Vilket är ett bra tecken att han kan leka även om inte matte eller husse är där.

      Han är fortfarande envis gällande att komma på inkallning. När vi tränar går det bra, men sen när det ska tillämpas under exempelvis promenad så funkar det inte riktigt. Istället så springer man runt i cirklar och lyssnar inte alls. Detta tvingar i sin tur matte att agera lite väl konstigt för en människa. När han får sådana här löprundor så springer jag åt något annat håll och ropar. Och nyfiken som en valp är så börjar han jaga mig och till slut efter lite kull så har man honom tillbaka. Jag publicera även en länk till några filmklipp där vi har filmat när han leker. Jäklar vad snabb han är. http://www.facebook.com/profile.php?id=598909584&ref=ts

      Ensamhetsträningen är även i full gång vilket är lite hjärteskärande. Vi har då sett till att han är ordentligt rastad och trött. När han lagt sig i soffan och börjar lugna ner sig så går vi utanför dörren. När vi nu har suttit en bit bort och hört hur han gnäller, ylar, skäller och klöser på dörren är det svårt att inte gå och öppna dörren och säga "men vi är ju här". Det är inte så mycket som det låter, det är mest ylningar och gnäll. Men vi har aldrig gått in då han låter vilket kommer att hjälpa honom och oss senare i hans liv. Då vi hör att han tystnar vilket han gör efter ca 5 minuter så går vi in. Men även sådana här saker måste ju tränas.


Slutligen vill jag bara säga:
Ska försöka bättra mig på bloggen jag lovar!

Kommentarer
Postat av: mamma

Vilket busfrö! Det är bra att ni tränar. Det ska bli kul att komma o se honom igen, kan tänka mig att han har vuxit. Ha de! P O K /mamma

2009-07-20 @ 09:35:30
Postat av: Farmor

Så roligt att redan ha blivit gammelfarmor. har i dag fått tillgång till din blogg, har nu läst alla dina inlägg. Mycket roande läsning och jättegulliga bilder. Tito har fått bra "föräldrar" Jag kommer att följa er fortsättningsvis. Kramar till er alla. Hare.

2009-07-20 @ 19:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0